preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:

VIRTUALNA KNJIŽNICA

Slike Stobreča

 

Daroviti učenik

- Ivice, reci jednu poslovicu. - učitelj će.
- Tko ne radi ne treba ni da jede!
- Bravo, Ivice! Reci nam još jednu.
- Pametnom je i jedna dosta!


 

 

https://ci-sdz.hr/zasto-i-kako-s-darovitim-djetetom-pricati-o-njegovoj-darovitosti/

https://ci-sdz.hr/sto-ne-bi-trebali-govoriti-darovitom-djetetu/

https://ci-sdz.hr/predrasude-o-darovitima/

 

Programi za darovitu djecu i njihove učitelje

http://www.nasa.gov/audience/forkids/kidsclub/flash/index.html

http://pbskids.org/games/science/

http://www.sciencekids.co.nz/gamesactivities.html

http://gcompris.net/index-en.html

https://moodle.org/

https://www.zondle.com/publicPages/

 

Nije ništa posebno biti bolji od drugoga.

Istinska posebnost je nadići sebe.

 


Vjerujete li

kako će darovita djeca…
 
  • uspjeti u životu bez obzira pružamo li im potporu ili ne
  • vole školu i imaju dobre ocjene
  • su dobra u svemu što rade
  • teško stvaraju prijatelje?

 

Ako je odgovor na neko od ovih pitanja DA, podlegli ste MITOVIMA o darovitima!

Mitovi su objašnjenja na razna životna pitanja - u ovom slučaju, darovitosti - kada ne raspolažemo racionalnim ili znanstvenim odgovorom.

 


 
Postoje različite teorije darovitosti...
 

Darovitost je puno više od samog kvocijenta inteligencije (IQ).

Inteligencija je nužan uvjet za kreativnost, ali ne i dovoljan!

Darovita su ona djeca koja gaje istinsku motiviranost za područje u kojem su nadareni i pokazuju znakove prijevremene razvijenosti, a interes im je toliko jak da graniči s opsesivnim. (Winner, 2005.).

 

Razlikujemo 7 specifičnih sposobnosti, talenata ili inteligencija:
 
enlightenedlogičko-matematička (matematički problemi, logičko zaključivanje...)
enlightenedlingvističko-verbalna (razumijevanje pojmova, čitanje, pisanje tekstova...)
enlightenedvizualno-spacijalna (tumačenje mapa, snalaženje u prostoru...)
enlightenedtjelesno-kinestetička (plesanje, sport)
enlightenedglazbena (pjevanje, skladanje, sviranje instrumenta)
enlightenedinterpersonalna (razumijevanje drugih ljudi i međuljudskih odnosa)
enlightenedintrapersonalna (razumijevanje sebe – tko smo, kako se možemo mijenjati)
 
 

heart

Genijalnost je 1% nadahnuća i 99% znoja. 

Thomas A. Edison


DAROVITI UČENIK:
 

enlightenedpostavlja pitanja

enlightenedima neobične ideje

enlightenedveć zna

enlightenedkreira nova rješenja

enlightenedsluži se informacijama

enlightenedpažljiv je promatrač

enlightenedvrlo je samokritičan

 
 

 

heart

Obrazovanje ima svrhu zamijeniti prazan um s otvorenim.

Malcolm S. Forbes


 

 

TKO SU DAROVITI UČENICI?

To su učenici koji u sebi objedinjuju 3 kvalitete:

yesnatprosječne opće ili specifične sposobnosti,

yesmotivaciju i

yesvisoki stupanj kreativnosti.

 

U školi se ubrajuju u skupinu učenika s posebnim potrebama.

Nije uvijek lako biti drugačiji, pa se i darovita djeca suočavaju s brojnim izazovima...

Redovit nastavni proces u našim školama uključuje svu djecu pa su tako i nadarena djeca u nj integrirana u redovitoj, dodatnoj, izbornoj, a rjeđe u mentorskoj nastavi.


 

Kakve mogućnosti u školovanju darovite djece pružaju pravilnici?

 

Utvrđivanje nadarenosti je složen postupak, u kojem sudjeluje cijeli tim školskih djelatnika, a propisan je Pravilnikom o osnovnoškolskom odgoju i obrazovanju darovitih učenika.

Pravilnik omogućuje i određene promjene u nastavnom programu, i to u:

enlightenedVRSTI (na primjer, izborni predmeti)

 

enlightenedBRZINI - ubrzanje svladavanja sadržaja predmeta ili akceleracija (na primjer, rani polazak u školu, preskakanje razreda)

 

enlightenedDUBINI I ŠIRINI (sadržaji predviđeni programom obrađuju se dublje ili šire nego što je predviđeno osnovnim programom)


heart

"Odnosi se prema čovjeku onako kakav on jeste i on će ostati takav.

Postupaj prema njemu onako kakav on može postati i kakav bi trebao biti i on će postati onakav kakav može i kakav bi trebao biti.“

Goethe


 

Uvijek treba biti pažljiv u pristupu djeci. Kao što možemo propustiti uočiti darovitu djecu i podržavati njihov razvoj i napredovanje sukladno njihovim mogućnostima, problem se može javiti i ako forsiramo djecu...

 

Evo dviju izjava koje vrlo slikovito opisuju emocionalni svijet i teškoće darovitih:

"Teško je u dječjem tijelu imati inteligenciju odrasloga i emocije djeteta." i

"Najveći problem s darovitom djecom je što su tako djetinjasta i nezrela u svojim osjećajima." (roditelj darovitog djeteta).

Izvor: Lidija Arambašić, Daroviti učenici: teorijski pristup i primjena u škola


 

Svjetski poznati detektiv, Sherlock Holmes i njegov bliski prijatelj i kolega, dr. Watson su na kampiranju. Nakon obilne večere, zavlače se u vreće za spavanje u svom šatoru i tonu u san. Nakon nekoliko sati, Holmes se budi i isti čas protrese svojeg kolegu.

Sherlock Holmes: "Watson, pogledajte nebo i recite mi što vidite".

Dr. Watson: "Vidim milijune i milijune zvijezda.

Sherlock Holmes: "Što iz toga zaključujete?

Dr. Watson: "Astronomski, to mi kaže da postoje milijuni galaksija, moguće i milijarde planeta. Astrološki, primjećujem da je Saturn u Lavu. Vremenski, zaključujem da je otprilike 3 ujutro. Teološki, vidim da je Bog svemoćan, a mi smo mali i beznačajni. Meteorološki, mislim da ćemo sutra imati krasan dan. A vi, Holmes, što vi zaključujete?"

Sherlock Holmes ne odgovara tijekom jedne minute i zatim izjavljuje: "Watsone, zaključujem da su nam maznuli šator".

Brze poveznice


Školski vrt


Vremenska prognoza

Tražilica



Oglasna ploča

Kalendar
« Kolovoz 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji



Anketa
Koji ples volim?









Korisni linkovi

Forum
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: nema podataka

Arhiva dokumenata
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: nema podataka

Brojač posjeta
Ispis statistike od 29. 8. 2011.

Ukupno: 577972
Danas: 235




preskoči na navigaciju